شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: این ترویج خشونت، شهوت‌انگیزی، تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی که در کارکردهای بازی‌های رایانه‌ای تعریف شده است، همه مبتنی بر این استراتژی امنیت آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به اهمیت قناعت اظهار داشت: در کتاب کافی از امام صادق (ع) روایت شده است که حضرت به مردی فرمودند: قانع باش به آنچه خدا قسمت تو کرده و به آنچه نزد دیگری است چشم ندوز، و آنچه که به آن نمی‌رسید را آرزو نکن. پس همانا هر کس که قناعت کرد، سیر شد؛ و هر کس که قناعت نکرد، سیر نمی‌شود و بهره‌ات از آخرتت را بگیر.

وی ادامه داد: اگر توجه بشود به موقعیت صدور این روایت و امثال این روایت، پرمغزتر و پرمعناتر خواهد شد. این در آن دورانی است که عمله خلفای جور و کسانی که با آنها رابطه داشتند، به خاطر قدرت غاصبانه‌ای که در اختیار گرفته بودند، غرق در نعمت‌های گوناگون می‌شدند که انسان وقتی بعضی از اوضاع‌واحوال آن زمان را می‌خواند، واقعاً تعجب می‌کند.

حجت‌الاسلام غروی افزود: آن کسانی که در این جهت قرار نداشتند، دچار زندگی سختی بودند. مظهر همه آنها شیعیان بودند که هرجا می‌فهمیدند شائبه پیروی از اهل‌بیت در کسی هست، او را به نحوی از انحا از دستگاه‌ها دور می‌کردند، و از برخورداری‌ها محروم می‌کردند. طبعاً در یک چنین شرایطی، این وسوسه خیلی در دل‌ها به وجود می‌آید که ببیند دیگران چه دارند. در آن شرایط حضرت می‌فرمایند: آنچه خدا برای تو قسمت کرده است، به آن قانع باش. به آنچه در اختیار دیگران است نگاه نکن! به آنها دل نبند! آرزو نکن آن چیزهایی را که به آنها دست نخواهی یافت.

وی ادامه داد: یعنی به‌حسب وضع طبیعت و جریان روزگار، برای تو پیش نخواهد آمد. همین‌طور بنشینی در آرزوهای دور و دراز، بیهوده، بی‌مبنا، خودت را غرق بکنی. خیال‌بافی‌هایی که در واقعیت زندگی هیچ اثری از آنها نیست. هرکس قناعت کرد، سیر خواهد شد؛ و هرکس قناعت نکرد، هرگز سیر نخواهد شد. امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: اگر روح قناعت در انسان نبود، همه دنیا را هم که به او بدهند، باز سیر نمی‌شود و یک چیز بیشتر می‌خواهد. اول هدفی را در مقابل خودش قرار می‌دهد، می‌گوید به اینجا برسم. وقتی رسید، می‌بیند نه این کم است، باز تشنه‌تر است.

وی بیان داشت: در یک روایت دارد؛ دنیا مثل آب دریاست، هرچه بخوری تشنه‌تر می‌شوی. واقعش هم همین است. هرچه انسان برخوردار بشود، راغب تر، مایل‌تر و افزون‌طلب‌تر خواهد شد. اگر چنانچه، در زندگی قناعت کرد و گفت همین مقداری که زندگی‌مان را می‌گذرانیم، کافی است، آن‌وقت انسان سیر می‌شود و دیگر احساس گرسنگی نمی‌کند، روح او دیگر گرسنه نخواهد بود.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور با طرح این سؤال که اغتشاشات اخیر در کجا طراحی شد؟ بیان داشت: اگرچه زمینه بسیاری از اعتراضات کاستی‌ها و ضعف‌های داخلی است؛ اما به فرموده رهبر انقلاب برخی می‌کوشند با مغالطه و فرافکنی نقش دشمن را کم‌رنگ جلوه دهند. این طیف، هماره تلاش دارند نقش دولت‌ها و عوامل خارجی در بروز و همچنین مشارکت مستقیم آنها در سازماندهی اعتراضات اجتماعی در ایران و تغییر جهت حرکت آنها به سمت منافع و مطلوب‌های مدنظر را منکر شوند و آگاهانه یا ناآگاهانه «توهم نظریه توطئه» را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: با استناد به برخی منابع انگلیسی عوامل خارجی و به‌ویژه آمریکا، طراحی اغتشاشات اخیر چهار ماه قبل در واشنگتن توسط اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» یا FDD که نقش مهمی در شکل‌دهی سیاست خارجی واشنگتن در قبال ایران دارد صورت‌گرفته است.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به بیانات اخیر رهبری تصریح کرد: ایشان فرمودند: «این کسانی که در خیابان فساد و تخریب می‌کنند و کردند، اینها همه یک حکم ندارند. بعضی از این‌ها جوانان و نوجوانانی هستند که هیجان ناشی از ملاحظه فلان برنامه اینترنتی این‌ها را به خیابان می‌کشاند؛ هیجانی‌اند، احساساتی‌اند، احساساتی می‌شوند می‌آیند» این بیانات ناظر به اطلاعات میدانی اغتشاشات اخیر است که عمدتاً نشان‌دهنده بروز تغییرات سنی در جمعیت اغتشاش‌گران و تنزل چشمگیر آن به سطوح دانش‌آموزی و اصطلاحاً دهه هشتادی‌ها است.

وی تأکید کرد: می‌توان بازی‌های رایانه‌ای را یک ابزار تأثیرگذار غرب در راستای تحقق اهداف ناتوی فرهنگی دانست. بازی‌های رایانه‌ای در واقع شوالیه‌های مجازی، قدرتمند و جذاب ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب با مأموریت تخریب، تحریف و تغییر تاریخی ارزش‌ها هستند.

امام‌جمعه سلفچگان گفت: هر روز بازی‌های جدیدی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که خشونت‌ در آن موج می‌زند، همراه این خشونت افسارگسیخته، سوگمندانه یکی از مشترکات تصویری و گرافیکی بسیاری از بازی‌ها، نمایش تصاویر عریان و نیمه‌عریان زنان است که هیچ سنخیتی بافرهنگ ملی و اسلامی کشور ما ندارد.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: این ترویج خشونت، شهوت‌انگیزی، تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی که در کارکردهای بازی‌های رایانه‌ای تعریف شده است، همه‌ مبتنی بر این استراتژی امنیت آمریکا است.

وی بیان داشت: با توجه به ماهیت کار این جنبش مجازی و روایت‌سازی وارونه آن از وقایع و رخدادهای کشور و این واقعیت که آنها این شیوه کنش‌گری را در آینده در قبال رخدادهای مشابه هم تکرار خواهند کرد، در مواجهه با آنها بایستی به چند نکته توجه کرد:

امام‌جمعه سلفچگان افزود: پایان‌دادن به استعمار مجازی کشور در حوزه پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، واتساپ و توییتر با حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و مجبورسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی برای پذیرش قوانین کشور و عدم تبعیض در مواجهه با ایران در مقایسه با سایر کشورها، تلاش برای ارائه روایت‌های دست‌اول از رخدادهای کشور از سوی دستگاه‌های مسئول و تقویت و تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های مسئول در قبال عملکرد خود از جمله اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: در مورد سلبریتی‌های دخیل در آشوب باید میان آنها تفکیک قائل شد؛ بدین ترتیب که با آنهایی که دعوت به آشوب و تخریب کردند یا در زیر پا گذاشتن قانون‌مانند کشف حجاب، متجاهرانه عمل کردند، به‌صورت قاطع و قانونی برخورد شود و با آن دسته از سلبریتی‌ها که به جهت همراهی با فضای ایجاد شده، انتقاداتی کردند، بایستی ارتباط گرفت و آنها را نسبت به شرایط حساس کشور و توطئه دشمنان آگاه ساخت.

امام‌جمعه سلفچگان در پایان خطبه‌های امروز نمازجمعه بیان داشت: اما سخن آخر با اهل آشوب و آنهایی که عامدانه و از سر اختیار با انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و مردم انقلابی مقابله کردند و اسباب زحمت را فراهم کردند: آخرین بارتان باشد اگر بار دیگر غلطی از شما سر بزند و مزاحمتی ایجاد کنید و بخواهید شاخ‌وشانه بکشید شاختان را خواهیم شکست و دیگر مسامحه نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha